Fél milliós bírság annak aki nem válaszolja meg panaszleveleinket

Egyik ügyfelünkkel még 2017-ben kerültünk konfliktusba Budapest Bankkal. Noha négy panaszlevelet is beadtunk, a számukra kényes kérdésekre nem reagáltak.

Viszonylag kis összegű hitelről van szó, azonban mivel a behajtás 10 évet késett már jelentős késedelmi kamatok halmozódtak fel.

A bank szerint rendben van, hogy nem tettek semmit a tartozás megfizetésére, majd az ügyfél úgy is szó nélkül fizetni fog. Nos nem így történt, miután felkeresett minket megkezdtük az ügyintézést. A Budapest Bank mindent bevetett amit tudott, egyik válaszában "hamis váddal" és 5 évnyi börtönnel fenyegette meg az ügyfelet, aminek természetesen nincs reális alapja, viszont ez sok embert elrettent a további ügyintézéstől. Azonban mi felvettük a kesztyűt, és az MNB-hez fordultunk.

Az MNB igazat adott részünkre, 500.000 forintos bírságot szabott ki a Budapest Bankra.

Hogy mi a tanulság? Nem kell mindent elhinni amit a bankok leírnak, ragaszkodni kell a reális tényekhez, és nem kell megijedni az első banki fenyegetéstől.

És persze így jár az aki nem válaszol megfelelően a mi általunk benyújtott panaszlevelekre.